aPilot

  • Úvod
  • Chci aPilot!
  • Vlastnosti
  • Moduly
  • Blog
  • Ceník
  • Reference
  • O nás
  • Volná místa
  • Kontakt
  • GDPR
aPilot
menu

  • Úvod
  • Chci aPilot!
  • Vlastnosti
  • Moduly
  • Blog
  • Ceník
  • Reference
  • O nás
  • Volná místa
  • Kontakt
  • GDPR
  • +420737252788


  • aPilot
  • Téma
  • Tipy a triky

Tipy a triky s aPilotem

SSL certifikát – snadná cesta k zabezpečení webu

13. říjen 2017

Štítky
  • bezpečnost
Téma
  • Tipy a triky

Pokud Váš web stále běží na zastaralém protokolu HTTP, je čas to změnit a nasadit SSL certifikát. Ten slouží k zabezpečení přenosu dat mezi prohlížečem uživatele a serverem s webovou prezentací.

Kromě bezpečnějšího přenosu dat by důvodem k nasazení SSL certifikátu mělo být zvýšení důvěryhodnosti Vašeho webu. Například prohlížeč Chrome ve verzi 62 (říjen 2017) kromě nezabezpečených přihlašovacích formulářů a formulářů, přes které probíhají platby, začal upozorňovat na všechny stránky, které běží na protokolu HTTP a do kterých uživatel zadá jakékoliv údaje. Vše spěje k tomu, že jako nezabezpečené – a z pohledu uživatele tedy potenciálně nebezpečné – budou nakonec označené všechny stránky na protokolu HTTP.

Cena za nasazení SSL certifikátu na doménu je 2 950 Kč + DPH. K ní je potřeba připočítat cenu certifikátu, nicméně existují i kvalitní certifikáty zdarma (např. Let's Encrypt).

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

Našeptávač zboží

20. červenec 2017
Téma
  • Tipy a triky

NašeptávačNabídněte svým zákazníkům snadnou cestu k tomu, co hledají. Našeptávač zboží je efektivní způsob, jak zákazníky e-shopu dostat velmi rychle tam, kam potřebují.

Cena za nasazení našeptávače zboží je 6000 Kč + DPH, v případě zájmu nás, prosím, kontaktujte.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

Export kontaktů newsletteru

8. červen 2017
Téma
  • Tipy a triky

Potřebujete dostat e-mailové adresy uživatelů, kteří se přihlásili k odběru newsletteru, do externího mailingového systému? Žádný problém, aPilot nabízí export dat do CSV v tomto rozsahu:

  • e-mailová adresa,
  • aktivní/neaktivní uživatel,
  • přihlášený/odhlášený uživatel,
  • skupiny newsletterů, do kterých je daný e-mail zařazen.

Stačí stisknout tlačítko Export na záložce Newsletter/kontakty... :-)

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

Upomínky

2. květen 2017
Téma
  • Tipy a triky

Rozšířili jsme aPilot o funkci, která Vám pomůže vyřídit všechny objednávky bez zbytečných prostojů.

Upomínky na objednávky najdete v modulu „Katalog“ na záložce „Objednávky“. Nastavte si je podle Vašich interních požadavků na lhůty pro odbavení objednávek a nechejte si zasílat upozornění na objednávky, které ve stanovených termínech zpracovány nebyly. 

Upozornění na objednávky

Na uvedeném příkladu se každý den v 7:00 hodin odešle na e-mail jan.novak@gmail.com informace o objednávkách, které jsou ve statusu Nová objednávka déle naž 24 hodin.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

Složka private

9. únor 2017
Téma
  • Tipy a triky

Do redakce aPilota si nyní můžete uložit i data, u kterých si nepřejete, aby byla dostupná z internetu.

Do Průzkumníka jsme přidali složku private. Data v této složce nejsou volně dostupná z internetu, pouze z redakce aPilota. Je tedy možno ji využít pro uložení neveřejných souborů.

Složka private

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

Omezení poboček doručení

3. únor 2016
Téma
  • Tipy a triky

U doručovacích služeb pro osobní odběr zásilek, které mají výdejní místa ve více státech, nyní můžete omezit dostupné pobočky.

Existují služby, které provozují síť vydejních míst pro osobní odběry zásilek na území více států. Typickým příkladem mohou být Uloženka nebo Zásilkovna, které mají pobočky v České republice a na Slovensku.

Z obchodních důvodů může být pro provozovatele e-shopu zajímavé nebo dokonce nutné nabízet svým zákazníkům v rámci dodacích podmínek e-shopu ne celou síť vydejních míst, ale například pouze pobočky v ČR.

Tuto možnost nyní najdete na záložce možnosti při editaci dodacích podmínek (záložka Katalog/možnosti/dodací podmínky). Pokud je v položce omezení poboček doručení vybrána možnost pouze pobočky z povolených států doručení, aPilot zákazníkovi v průběhu objednávkového procesu povolí vybrat pouze ty pobočky, které se nacházejí ve státech povolených v dodací podmínce v položce stát doručení.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Dominik Fiala

Ověřování platnosti slevových kupónů

5. leden 2016
Téma
  • Tipy a triky

Máte pocit, že některý z Vašich zákazníků uplatňuje neoprávněně slevové kupóny?

S rozmachem portálů, které agregují slevové kupóny a kódy, se již nemálo provozovatelů e-shopů setkalo s tím, že někteří jejich zákazníci na těchto portálech u nich získané slevové kódy sdílejí a někteří vykutálení jedinci je následně pokusí znovu použít a domáhají se slevy, přestože na ni nemají nárok.

V aPilotu nově přibyl nástroj, která umožňuje snadno a rychle zjistit, kdy a kde byl příslušný slevový kupón použit. Na záložce Katalog/slevy/kupóny najdete v přehledu uplatněných kupónů nový sloupec objednávka. Odtud se můžete jednoduše prokliknout na přehledovou stránku objednávky, v ramci níž byl daný slevový kupón uplatněn.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

Používáte Ověřeno zákazníky? Upravte si obchodní podmínky.

16. srpen 2015

Štítky
  • Platba
Téma
  • Tipy a triky

Při využívání služby Ověřeno zákazníky na Heuréce je obvykle na straně e-shopu nutné úpravit obchodní podmínky.

V obchodních podmínkách programu „Ověřeno zákazníky“, konkrétně v části 3. Práva a povinnosti obchodníka, odstavec 3.3. je uvedeno:

Obchodník je povinen ode dne účinnosti Smlouvy informovat Zákazníky ve smyslu § 11 odst. 1 zák. č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů (prostřednictvím obchodních podmínek, podmínek užití, kupní smlouvy nebo jiného dokumentu, jímž se řídí jeho vztah se Zákazníky) o tom, že e-mailová adresa Zákazníka, pokud sama o sobě představuje osobní údaj ve smyslu výše uvedeného předpisu, je předána Provozovateli jakožto zpracovateli osobních údajů za účelem vygenerování Dotazníku. 

Z výše uvedeného vyplývá, že pokud e-shop pomocí nějakého dokumentu (obvykle jsou tímto dokumentem obchodní podmínky) neinformuje zákazníky o předávání osobních údajů třetím stranám, je nutné tento dokument v tomto smyslu aktualizovat. 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Milan Tuček

Povinnosti e-shopu

24. červen 2015
Téma
  • Tipy a triky

Každý e-shop musí dodržovat celou řadu legislativou daných povinností. Zajímá Vás, které to jsou?

Legislativa klade na provozovatele e-shopů vysoké nároky, ať už jde o zveřejňování povinných informací, práci s osobními údaji zákazníků, uzavírání smluv atd. Pokud Vás toto téma zajímá a nechcete přijít do křížku se zákonem, určitě si přečtěte článek Povinnosti e-shopu.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

Propojení se Slevomatem.cz

8. srpen 2014

Štítky
  • SEO
  • modul Katalog
  • Marketing
  • Slevové portály
  • Slevomat.cz
Téma
  • Tipy a triky

Platforma aPilot je nově propojena se slevovým portálem Slevomat.cz. Propojení přináší uživatelům platformy přehlednou správu zboží, které prodávají na Slevomatu.  

Vše funguje v několika jednoduchých krocích

Registrace a propojení
Pro prodej zboží na slevovém portálu Slevomat.cz je nutné se zapojit do programu Slevomat Partner (více informací na www.slevomat.cz/partner). Po podpisu smlouvy od Slevomatu obdržíte tzv. Partner API token, který vyplníte v redakci aPilot, čímž zajistíte komunikaci aPilota s API Slevomatu.

Založení akce
Po založení akce na Slevomatu je třeba vyplnit v redakci aPilot název akce, ID akce, ID varianty akce (údaje uvedené v administračním rozhraní Slevomatu), katalogové číslo karty zboží, které je na Slevomatu v akci a url adresu pro ověření voucherů. Tímto způsobem je možné spravovat libovolné množství akcí. 

Ověření platnosti, přidání zboží do košíku
Po zakoupení akce na Slevomatu bude zákazníkům zaslán voucher se slevovým kódem a url adresou, na které si zákazník kód voucheru ověří. Po zadání kódu zaplacené a zatím nevyužité akce  přidá aPilot zboží s nulovou cenou do košíku. Následně má zákazník možnost pokračovat v nákupu, nebo přejít do košíku a dokončit objednávku.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Zuzana Čapková

aPilot přináší nový modul Doklady

12. srpen 2014

Štítky
  • modul Doklady
Téma
  • Tipy a triky

Nový modul umožní uživatelům platformy aPilot vést správu faktur přímo v redakci. Modul tvoří doklady potřebné pro e-shop (faktura, zjednodušený daňový doklad, výzva k platbě, ...) včetně vazby na provedené objednávky a evidenci plateb. Vytvořené doklady mohou být exportovány do dalších účetních programů mimo aPilot.

Možnosti modulu 

  • přiřazování statusů (vystavený, odeslaný, zaplacený, storno, …)
  • typy faktur (zálohová, přijatá, opravená, …)
  • vytváření faktur v různých měnách
  • typ platby (hotově, dobírkou, převodem, kartou, …)
  • varianty (plnění mimo tuzemsko, přenesená daňová povinnost, …)
  • elektronický podpis na faktuře, logo společnosti
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Zuzana Čapková

Zvýšení tržeb propojením aPilota s Heuréka Košíkem

12. květen 2014

Štítky
  • Platba
Téma
  • Tipy a triky

Co je Heureka Košík?

Heureka Košík je rozšíření největšího českého zbožového srovnávače, které usnadňuje nakupování na internetu. Z pohledu zákazníka nabízí možnost uskutečnit nákup přímo v prostředí Heureka.cz. To ocení obzvláště ti nakupující, kteří chtějí objednat zboží z více e-shopů, protože objednávku včetně platby mohou provést na jednom místě.

Mohu se zapojit do Heureka Košíku?

Nejdůležitějším kritériem pro zapojení do tohoto projektu je kvalita e-shopu, kterou Heuréka vyhodnocuje na základě hodnocení v programu Ověřeno zákazníky. Heureka Košík je určen e-shopům, které splňují tyto podmínky:

  • disponují certifikátem Ověřeno zákazníky
  • dlouhodobě dosahují špičkového hodnocení
  • jsou zapojeny do PPC systému Heureky

Propojení Heureka Košíku a platformy aPilot je snadné!

Platforma aPilot plně podporuje optimalizaci pro Heureku včetně služby Heureka Košík, takže propojení můžete snadno provést v administraci Vašeho e-shopu na záložce Katalog/připojení/heureka.cz. Po provedení nastavení v administraci e-shopu a ověření funkčnosti ze strany Heuréky se budou objednávky z Heureka Košíku zobrazovat v prostředí aPilota stejným způsobem, jako kdyby byly provedeny přímo ve Vašem e-shopu.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Zuzana Čapková

Splátkový prodej Essox

28. březen 2014

Štítky
  • Platba
  • Platební brány
Téma
  • Tipy a triky

aPilot je propojen s dalším splátkovým systémem!

Od března letošního roku je možné propojit platformu aPilot se systémem Essox, který slouží k nákupu na splátky. Podmínkou je nákup v min. hodnotě 3000 Kč vč. DPH. Pro zprovoznění služby je nutná registrace firmy u Essoxu a poté nastavení platformy aPilot.

Podrobnou nápovědu najdete v manuálech aPilot.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Zuzana Čapková

Napojení na úvěrovou peněženku iPlatba

17. únor 2014

Štítky
  • Platba
  • Platební brány
Téma
  • Tipy a triky

Propojení redakční platformy aPilot s novým splátkovým systémem!

Díky novému propojení můžete svým zákazníkům nabídnout opět něco nového!

Úvěrová peněženka iPlatba je produkt společnosti Cofidis. Služba funguje na principu nákupu na úvěr. Provozovateli e-shopu se platba připíše ihned a nakupující zákazník částku splácí společnosti Cofidis.

Pro zprovoznění úvěrové peněženky je nutné e-shop nejdříve zaregistrovat na stránkách iPlatby a až poté přistoupit k nastavení služby na platformě aPilot (Modul Nastavení–> Platby –> iPlatba). 
iPlatbu lze nyní využít na české variantě e-shopu operujícího v korunách na objednávky za min. částku 3000 Kč.

Jak správně postupovat jsme pro vás připavili v podrobném manuálu.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Zuzana Čapková

aPilot je plně propojen se službou Zásilkovna.cz

20. leden 2014
Téma
  • Tipy a triky


Zásilkovna.cz
 je síť výdejních míst, poboček Z-Point, v ČR a SR, na kterých si mohou zákazníci vyzvednout objednané zboží z e-shopu.

Výhody pro obchodníka

  • Nízké ceny dopravy
    Ceny poštovného se pohybují až o polovinu níže.
  • Přeprava zboží mezi pobočkami
    Zboží mezi jednotlivými pobočkami přepravuje Zásilkovna.cz zdarma.
  • Široký výběr výdejních míst
    Je na majiteli e-shopu, na které pobočky bude Zásilkovna.cz zboží rozvážet.

Výhody pro zákazníka

  • Široká síť výdejních míst
    Vyzvednutí zásilky na kterékoliv pobočce Z-point podporované e-shopem.
  • Reklamační asistent
    Na vybraných pobočkách Z-Point mohou zákazníci s pomocí reklamačního asistenta zásilku otevřít, zkontrolovat obsah a v případě potřeby reklamovat.
  • Zkušební kabinky pro zákazníky
    Některá výdejní místa Z-Point jsou vybavena zkušebními kabinkami. Pokud zboží nesedí, s pomocí reklamačního asistenta je možné ho reklamovat nebo vrátit.
  • Prodloužení doby úschovy zásilky
    Prodloužení úschovní doby zásilky až na 3 týdny.

Nastavení služby

  • Registrace e-shopu
    E-shop je třeba nejprve zaregistrovat do služby Zásilkovna.cz.
  • Propojení s platformou aPilot
    Po registraci je možné přejít k nastavení služby Zásilkovna.cz na platformě aPilot.

Podrobný návod na propojení internetového obchodu se Zásilkovnou.cz jsme pro vás sepsali do nápovědy, kterou najdete ve svém redakčním systému platformy aPilot.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Zuzana Čapková

Jaká je adresa redakce?

12. září 2013
Téma
  • Tipy a triky

Pokládáte si často tuhle otázku a nedaří se vám vzpomenout?
Máme pro vás dobrou zprávu! Nyní stačí dopsat za adresu vašeho webu /admin a okamžitě se dostanete ke své redakci.

http://www.vášweb.cz/admin

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Zuzana Čapková

Slevy a slevové systémy pro e-shopy

8. srpen 2013
Téma
  • Tipy a triky

„Žádný zákazník nemá bých ochuzen o slevy“ a proto jsme v aPilot velmi zjednodušili a rozšířili možnosti tvorby slev na jednotlivé zboží.

4 možnosti tvorby slevy na e-shopech aPilot:

  • Zákaznické slevy pro přihlášené uživatele prostřednictvím uživatelských ceníků
  • Slevový ceník ve kterém nadefinujete slevy pro veškěrý sortiment zboží a pouhým přepnutím ceníku pro e-shop zobrazíte nové ceny zboží.
  • Akční cena, kterou určíte specifickou cenu pro status zboží a pokud změníte status na kartě zboží začne se ihned prodávat za novou cenu. 
  • Množstevní sleva, kde definujete od jakého počtu kusů daného zboží v košíku se použije jiná cena.

 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Tomáš Stejskal

Termíny událostí

25. červenec 2013
Téma
  • Tipy a triky

Modul KALENDÁŘ jsme rozšířili o délku události a termíny událostí, které umožní zadávat více termínů jedné události (například promítání filmu v kině, nebo divadelní představení či koncertní turné).

Novu položkou na záložce „událost“ je „délka v minutách“, kde můžete zadat známou délku události a aPilot sám vypočte konec události.

Nová je záložka „termíny“, která slouží k tvorbě více termínů události. Nabízí dvě možnosti zadávání termínů:

  • „seznam“ pro zadávání termínů podle času a datumu. V záhlaví seznamu zadáte začátek, konec, popisek termínu a v kalendáři pouze kliknete na požadované dny opakování události. Každý klik založí jeden termín události.
  • „týden” pro zadávání termínů v týdnu. Kliknutím na den v týdnu zadáváte nový termín události.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Váš tým aPilot

Zaokrouhlení cen

16. duben 2013
Téma
  • Tipy a triky

Funkce Kalkulačka je nově rozšířena o „zaokrouhlení“.

Možnosti zaokrouhlení cen.
Oblíbené je zaokrouhlení vč. DPH na celá čísla.

Další informace o funkci Kalkulačka se dočtete zde.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Váš tým aPilot

Editace článků a karet zboží přímo na webu

18. březen 2013
Téma
  • Tipy a triky

Nemůžete najít rychle kartu zboží v redakci?
Hledáte kde můžete změnit článek?

Díky funkci "náhled webu"  , kterou znáte již nějakou dobu, lze přímo z webu editovat nebo vyhledávat jednotlivé články a karty zboží. Funkci jsme nyní rozšířili!

Novinkou jsou tlačítka vpravo nahoře:

  • Zobrazit/skrýt editační nástroje – pokud je tlačítko aktivní, zobrazí se při najetí kurzorem na článek nebo kartu zboží nabídka s možností editace a vyhledání elementu v aministraci.
  • Zobrazit/skrýt neviditelné elementy – pokud je tlačítko aktivní, zobrazí se elementy, které mají v redakci vypnutou viditelnost. Tato volba umožní náhled vypnutých elementů a tím kontrolu ještě před publikací. 


Ukázka zobrazení webu a nových tlačítek.

 


Tlačítko zobrazit/skrýt editační nástroje je aktivní – zobrazují se možnosti editace.

 


Tlačítko zobrazit/skrýt neviditelné elementy je aktivní – zobrazuje se např. položka v menu, která není běžně viditelná.

 

Doufáme, že Vám nové funkce pomohou v efektivnější správě obsahu webů.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Zuzana Čapková

Bez https v adresní řádce to již dál nepůjde !!!

16. únor 2018

Štítky
  • bezpečnost
Téma
  • Tipy a triky

JIž na podzim roku 2017 jsme doporučovali zvýšit bezpečnost internetových prezentací i e-shopů. Psali jsme o změně protokolu HTTP na zabezpečený protokol HTTPS.

Od června 2018 bude prohlížeč Google Chrome všechny http stránky označovat jako „nezabezpečené“. Toto označení mnoho uživatelů odradí od návštěvy vašeho webu a půjsou raději jinam.

1-Treatment of HTTP Pages

Cena za nasazení SSL certifikátu na doménu je 2 950 Kč + DPH. K ní je potřeba připočítat cenu certifikátu, nicméně existují i kvalitní certifikáty zdarma (např. Let's Encrypt).

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Tomáš Stejskal
 

Štítky
  • bezpečnost (3)
  • Dodací podmínky (1)
  • e-mail (1)
  • Facebook (1)
  • Firmy.cz (1)
  • Google (1)
  • Heureka.cz (1)
  • Katalogy (1)
  • Marketing (1)
  • modul Doklady (1)
  • modul Kalendář (1)
  • modul Katalog (5)
  • modul Newsletter (2)
  • Obrázky (2)
  • Platba (6)
  • Platební brány (4)
  • Pohoda (1)
  • Právo (1)
  • SEO (2)
  • Slevomat.cz (1)
  • Slevové portály (1)
  • Zbožové srovnávače (2)

Téma
  • Update a změny
  • Marketing
  • Návody a postupy
  • Tipy a triky
  • Nové funkce

Pilot, v.o.s.

Šeránkova 311/4
616 00 Brno-Žabovřesky

mobil: 737 252 788
e-mail: studio@pilot.cz


  • Facebook
  • Linkedin
  • Newsletter

Design studio Pilot

Naše grafické studio se specializuje na vytváření vizuálních stylů a prezentací větších i menších firem.

Pilot
  • Mapa serveru
  • Webdesign PILOT
  • Platforma aPilot
  • Mapa serveru
  • Webdesign PILOT
  • Platforma aPilot
  • © 2025 Pilot, v.o.s.