aPilot

  • Úvod
  • Chci aPilot!
  • Vlastnosti
  • Moduly
  • Blog
  • Ceník
  • Reference
  • O nás
  • Volná místa
  • Kontakt
  • GDPR
aPilot
menu

  • Úvod
  • Chci aPilot!
  • Vlastnosti
  • Moduly
  • Blog
  • Ceník
  • Reference
  • O nás
  • Volná místa
  • Kontakt
  • GDPR
  • +420549215474


  • aPilot
  • Téma
  • Update a změny

Update a změny v aPilotu

Novinky v aPilotu

29. říjen 2019
Téma
  • Update a změny

Filtrování podle státu

Provedli jsme malou, ale žádanou úpravu filtrování v modulu Uživatelé. Nyní můžete jak uživatele, tak firmy filtrovat podle státu.

Rozšířené využití recenzí z Heuréky

Umíme stahovat do aPilota recenze e-shopu z Heuréky a dále s nimi pracovat (například zobrazit v e-shopu všechny nebo pouze vybrané). Můžeme také vytvořit individuální widgety, které zobrazí vybrané recenze nebo souhrnná data. V případě zájmu o nasazení na váš e-shop nás, prosím, kontaktujte.

Oblíbené položky

Přihlášený uživatel má možnost si označit produkty, které se mu líbí:

pridat-k-oblibenym-polozkam

Oblíbená položka je označena. K seznamu oblíbených položek se uživatel dostane přes odkaz na textu „Oblíbená položka“ nebo přes uživatelské menu.

oblibena-polozka

V případě zájmu o nasazení na váš e-shop nás, prosím, kontaktujte (je nutná úprava šablon).

Nový vyhledávač výdejních míst Zásilkovny

Implementovali jsme nový vyhledávač výdejních míst Zásilkovny, který – budeme-li citovat Zásilkovnu samotnou – „umožňuje mnohem pohodlnější, kvalitnější, a hlavně aktuálnější výběr cílového výdejního místa zásilek". Podrobnější informace najdete v blogu Zásilkovny. V případě zájmu o nasazení na váš e-shop nás, prosím, kontaktujte.

Nový vyhledávač výdejních míst Zásilkovny

Změna v ověření plátce DPH a prodeji bez DPH při exportu

Provedli jsme změnu identifikace plátce DPH, který v případě vývozu zboží nebo služby do států EU může na e-shopu nakupovat bez DPH. Na záznamu firmy v sekci „fakturační údaje“ byly provedeny tyto úpravy:

  • původní položka „DIČ“ byla přejmenována na „identifikace plátce DPH (DIČ / IČ DPH)“,
  • vznikla nová volba „ověřený plátce DPH“ (ne/ano),
  • vznikla nová položka „identifikace plátce daně z příjmu“, pro kterou se používá na Slovensku DIČ.

Pokud chcete, aby váš zákazník ze státu EU u vás nakupoval bez DPH, musí mít vybranou volbu „ověřený plátce DPH: ano“. Tato volba není automatická a při registraci je nastavena na „ne“, takže toto ověření je potřeba provádět ručně.

Zaokrouhlování na základě platební podmínky

Abychom vyhověli aktuálním legislativním požadavkům, řešíme v aPilotu zaokrouhlování celkové částky objednávky na základě platební podmínky. Pokud se jedná o platbu v hotovosti nebo na dobírku, částku zaokrouhlujeme. Pokud se jedná o bezhotovostní platbu, částku nezaokrouhlujeme. V případě, že je e-shop napojený na účetní systém POHODA, předáváme sem na základě použité platební podmínky informaci o tom, jestli se má celková částka objednávky zaokrouhlit nebo ne.

Editace telefonu v objednávce

Nově je možné v aPilotu na detailu objednávky kromě e-mailu editovat také telefonní číslo. Vyšli jsme tak vstříc požadavkům našich klientů, kteří využívají přímou komunikaci se systémy spedičních služeb. Těm případná chyba v zadání telefonního čísla ze strany zákazníka tento export dat v mnoha případech znemožňovala.

Tag <LIST_PRICE> ve feedu pro Zboží.cz

Do obecného feedu pro Zboží.cz jsme doplnili tag <LIST_PRICE>, který obsahuje orientační doporučenou prodejní cenu v Kč včetně DPH a poplatků (tzv. MSRP – manufacturer's suggested retail price). Tato hodnota, kterou přebíráme z ceníku „doporučená cena“ ve výchozím profilu e-shopu, se může objevit také u nabídky v Dynamickém banneru Sklik ve formě přeškrtnuté původní ceny nebo z ní zde může být vypočítána procentuální sleva. Pokud váš e-shop používá feed pro Zboží.cz s individuálními úpravami, bude potřeba v případě vašeho zájmu o využítí tohoto tagu feed upravit.

Skrytí reCaptcha

Google povolil skrytí symbolu reCaptcha na webu a nahrazení tohoto poněkud nevzhledného a celkový dojem z designu kazícího prvku textovou informací Tyto stránky chrání reCAPTCHA a platí Zásady ochrany osobních údajů a Smluvní podmínky Google. Nyní je tedy možné tuto úpravu provést i na webech postavených na platformě aPilot (je nutná úprava šablon).

Dodací adresa v případě osobního odběru

V případě, že je v nastavení dodací podmínky vybráno „zamezit vyplnění dodací adresy (automaticky vyplní adresu místem osobního odběru)“, není po zákazníkovi vyžadována dodací adresa, která je v objednávce nahrazena adresou pobočky.

Heuréka a odběr zboží na pobočkách nebo výdejních místech

Pokud umožňujete odběr zboží na interních pobočkách e-shopu nebo na výdejních místech dopravců z DepotAPI (DPD Pickup, Zásilkovna, Uloženka), můžete v aPilotu v nastavení propojení s Heurékou nastavit typ poboček / výdejních míst, případně dopravce skrze DepotAPI.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

Změna způsobu měření konverzí na Zboží.cz

22. duben 2019
Téma
  • Update a změny

Od počátku dubna 2019 změnil zbožový srovnávač Zboží.cz způsobu měření konverzí. Nyní jsou k dispozici dva typy měření – omezené a standardní.

Omezený konverzní kód poskytuje pouze základní měření – informaci, že došlo k objednávce, a hodnotu objednávky. Standardní konverzní kód nabízí několik zajímavých rozšíření:

  • hodnocení od skutečných zákazníků – váš e-shop mohou hodnotit pouze lidé, kteří u vás skutečně nakoupili, čímž se vyhnete negativním anonymním recenzím,
  • více hodnocení a produktových recenzí – Zboží.cz se aktivně ptá zákazníků na hodnocení jejich nákupní zkušenosti,
  • dokonalý přehled o objednávce – víte, kolik vám Zboží.cz přivedlo zákazníků, máte přehled o jednotlivých objednávkách, zda se prodal produkt, na který zákazník na Zboží.cz kliknul, nebo jestli mu v košíku nakonec skončil jiný z produktů vaší nabídky.

V případě zájmu o využití standardního měření konverzí nás, prosím, kontaktujte. Platforma aPilot je na nové podmínky připravena, nicméně implemetace standardního konverzního kódu bude vyžadovat úpravu šablon vašeho e-shopu.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

Platební brána ThePay

22. listopad 2017

Štítky
  • Platební brány
Téma
  • Update a změny

thepayK již tak široké nabídce platebních bran, na které aPilot umožňuje napojení, přibyla další platební brána – ThePay. Pokud byste měli zájem o napojení vašeho e-shopu na tuto bránu, kontaktujte nás, prosím, na e-mailu web@pilot.cz.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

Rozšíření slevových kupónů

31. říjen 2017
Téma
  • Update a změny

aPilot má nové možnosti nastavení slevových kupónů.

K možnosti omezit uplatnění slevových kupónů na základě zařazení zboží do určitého statusu nově přibylo omezení podle katalogového čísla zboží a podle stromu katalogu, ve kterých je zboží zařazeno. Stále zůstává možnost omezit získání kupónu podle profilu uživatele a výše objednávky.

Nastavení skupin slevových kupónů najdete v redakci aPilota na záložce Katalog/slevy/kupóny skupiny.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

Neviditelná reCAPTCHA

3. říjen 2017

Štítky
  • bezpečnost
Téma
  • Update a změny
  • Nové funkce

Nebaví Vás při odesílání formulářů luštění nečitelných a nesmyslných textů, abyste dokázali, že nejste robot, ale člověk? Návštěvníky Vašeho webu určitě také ne. Můžete je toho velmi snadno ušetřit – v aPilotu je dostupná neviditelná reCAPTCHA.

Takto vypadala přechozí verze reCAPTCHA, která už byla uživatelsky celkem přívětivá, nicméně stále zde byl jeden pro uživatele nadbytečný krok – kliknutí do zaškrtávacího políčka:

reCAPTCHA V2

Nyní je možné reCAPTCHA definitivně zrušit, tedy alespoň z pohledu návštěvníka webu. Veškerá detekce, jestli je člověk nebo robot, probíhá skrytě na pozadí bez jeho vědomí. Ověření si reCAPTCHA vyžádá ve výjimečných případech, kdy si není jistá, kdo se s ní vlastně pokouší komunikovat.

Neviditelná reCAPTCHA

Chcete mít neviditelnou reCAPTCHA i na svém webu? Napište nám, prosím, na web@pilot.cz. Cena za nasazení a nastavení je 1 200 Kč + DPH.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

Změna technologie zasílání e-mailů aPilot

4. září 2017

Štítky
  • modul Newsletter
  • e-mail
Téma
  • Update a změny
  • Nové funkce

Doručování e-mailů se poslední dobou komplikuje. E-mailové servery jsou více a více obezřetnější ke strojově zaslaným e-mailům a snaží se všemi možnými metodami zamezit šíření spamu a podvodných zpráv, tak zvaně „utahují šrouby“. Doručitelnost e-mailů, nejen z newsletterů, ale také z objednávkových systémů se výrazně snížila. Vývojáři platformy aPilot implementovali do jádra systému nové technologie zasílání e-mailů, které tomuto problému čelí.

Výhody:

  • vyšší reputace (důvěryhodnost) zasílaných e-mailů, tudíž vyšší doručitelnost,
  • informování o nedoručených e-mailech do schránky odesílatele (tzv. bounce message, např. má příjemce plnou schránku, nebo udělal překlep při zadávání své adresy a adresa neexistuje),
  • možnost využití vlastního poštovního serveru, tudíž nezávislost na společné reputaci uživatelů platformy aPilot.

Nové technologie dávají další možnosti „tuningu“ e-mailů:

  • bounce message o přijetí nebo důvodech odmítnutí e-mailů,
  • úprava e-mailových šablon dle současných požadavků vede ke zvýšení reputace, 
  • konfigurace SPF i DKIM (digitální podpisy domény),
  • možnost využití vysoce profesionálních poštovních služeb, např. Sendgrid, pro budování vlastní reputace a získání více info o doručování e-mailů,
  • možnost využít vlastní poštovní server zákazníka.

Chcete zjistit více?
Chcete zvýšit doručitelnost Vašich newsletterů, informačních e-mailů o stavu objednávky apod?

Napište na web@pilot.cz.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Tomáš Stejskal

Vlastní pole v Ecomailu

4. srpen 2017
Téma
  • Update a změny

Pokud využíváte přímé propojení aPilota se službou Ecomail.cz, můžete nově začít používat vlastní pole, s jejichž pomocí lze kromě standardních údajů odesílat do Ecomailu i doplňující informace o kontaktu, které mohou výrazně usnadnit a vylepšit segmentaci newsletterů.

Aktuálně je možné ve vlastním poli odesílat informaci o profilu uživatele, v případě zájmu o vytvoření dalších vlastních polí nás, prosím, kontaktujte.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

Složka Nezařazeno

25. leden 2017
Téma
  • Update a změny

Vychytávka pro e-shopy, které pro naplnění skladů používají import zboží.

Při importu zboží se může stát, že se některé karty nezařadí do stromu, protože například daná větev stromu v aPilotu neexistuje. Abychom Vás ušetřili složité kontroly, přidali jsme do aPilota složku Nezařazeno, do které se uloží všechny karty zboží, které se při importu nepodařilo zařadit do stromu. Z ní potom můžete karty zboží do stromu zařadit ručně.

Složka Nezařazeno

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

Vylepšený editor textů

3. listopad 2016
Téma
  • Update a změny
  • Nové funkce

Aktualizovali jsme WYSIWYG editor, přichází nové funkce, základní funkčnost zůstává stejná. Nová verze přináší řadu vylepšení, např. formátování vloženého textu z MS Word, nebo předvídatelnější chování při tvorbě seznamů.

Aktualizovali jsme WYSIWYG editor (editace textů článků, popisů zboží, ...). Mění se vzhled a přichází nové funkce, základní funkčnost zůstává stejná. Nová verze přináší řadu vylepšení, např. formátování vloženého textu z MS Word, nebo předvídatelnější chování při tvorbě seznamů. Využíváte-li formátování vlastními styly, najdete tuto volbu nově v menu „Formáty / Vlastní styly“.

Výraznou novinkou je možnost využití šablon. Pokud často vkládáte do editoru stejný obsah (např. tabulku velikostí, parametrů, ...), můžete takovou tabulku uložit do šablony a pak ji opakovaně používat jedním kliknutím.

Rádi Vám s šablonami pomůžeme. Napište nám na web@pilot.cz, připravíme šablonu a umistíme jí do Vaší administrace aPilot.

Na obrázcích je porovnání nové (nahoře) a předchozí verze editoru (dole).

Snímek obrazovky 2016-11-02 v 17.20.04

Snímek obrazovky 2016-11-02 v 16.48.31

 Pokud narazíte na problém s používáním nového editoru, napište nebo zavolejte.

 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Dominik Fiala

Rozšířená práce se slevovými kupóny

29. září 2016
Téma
  • Update a změny

Platformu aPilot jsme obohatili o důmyslnější práci se slevovými kupóny: podrobnější správa jejich vystavování, možnosti uplatnění i přehledu jejich použití.

Nejdůležitější novinkou je možnost omezit uplatnění slevového kupónu v objednávce dle hodnoty košíku. Lze nastavit částku od i do nebo pouze jednu z nich a to včetně nebo bez DPH. Nastavuje se v Katalog / Slevy / Kupóny skupiny, kde se řídí i ostatní podmínky uplatnění kupónů.

V případě, že zákazník chce uplatnit slevový kupón omezený hodnotou košíku, kterou nesplňuje, jej e-shop na toto upozorní hláškou zobrazenou na následujícím snímku. E-shop také kontroluje, zda zákazník kupón jednou k objednávce nepřiložil a následně hodnotu košíku neponížil pod limit uplatnění kupónu. V takovém případě e-shop kupón z objednávky automaticky odejme.

Na základě hodnoty objednávky dále funguje automat slevových kuponů, který zákazníkům generuje kupóny automaticky na základě dříve provedených objednávek. Zde jsme také doplnili volbu včetně / bez DPH. Tuto využijí převážně e-shopy prodávající zboží ve více sazbách DPH.

Mezi poslední novinky v administraci slevových kupónů patří detail slevového kupónu. Proklik na detail je modrou šipkou z přehledu kupónů a nejdůležitější informací jsou odkazy na objednávky, ve kterých byl kupón uplatněn a na základě které objednávky byl kupón vystaven, pokud jej vygeneroval automat.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Váš tým aPilot

Zboží.cz mění specifikaci XML feedu

1. srpen 2016
Téma
  • Update a změny

Od 1.8.2016 změnilo zboží.cz specifikace XML feedu svého zbožového srovnávače. S aPilot se nemusíte bát, náš feed všechny nové specifikace splňoval s předstihem.

Zboží.czInformovalo o tom s předstihem své klienty prostřednictvím e-mailu. Připravilo i online validátor feedů, kde je možné si ověřit, zda zbožový feed splňuje všechny nové požadavky a neobsahuje chyby (odkaz na konci článku).

Náš defaultní XML feed systému aPilot je v pořádku. Testovali jsme ho už před nějakou dobou, abychom mohli případné problémy řešit s předstihem, ale nakonec se ukázalo, že je v pořádku a není potřeba v něm nic měnit. Jediný problém který mohl nastat byl při použití modifikovaného feedu s úpravami zákazníkovi na míru, ale ani tam (kromě dvou případů) nebylo nutné nic upravovat.

I přes to ale doporučujeme si feed validátorem zkontrolovat. Může se stát, že v něm naleznete chyby způsobené daty v katalogu (nastavení, nepovolené znaky, chybějící obrázky atp.). Pokud by něco takového nastalo a nevěděli byste si s opravou rady, neváhejte nás kontaktovat.

Online validátor nového XML feed pro zboží.cz

 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Váš tým aPilot

Od 1. 5. 2016 platí nová právní úprava vyžadující změnu VOB

6. květen 2016

Štítky
  • Právo
Téma
  • Update a změny

Nová právní úprava vyžaduje změnu obchodních podmínek.

1. 5. 2016 vešla v platnost nová právní úprava, týkající se úpravy všeobecných obchodních podmínek všech e-shopů.

Nová právní úprava ukládá všem podnikatelům, kteří uzavírají kupní smlouvy se spotřebiteli, nebo jim poskytují služby, povinnost informovat spotřebitele o možnosti mimosoudního řešení sporů a o subjektu na který se v těchto případech obracet. Orgánem pro řešení většiny sporů je Česká obchodní inspekce (kromě oblasti finančních služeb, poštovních služeb, elektronických komunikací a vybraných energetických odvětví).

Od 1.5.2016 tedy všechny e-shopy mají povinnost o možnosti mimosoudního řešení sporů informovat spotřebitele a odpovídající informace uvádět ve svých všeobecných obchodních podmínkách.

Pokud jste tak ještě neučinili, máte nejvyšší čas požadovanou změnu VOB provést. Vodítkem pro Vás mohou být i Vzorové obchodní podmínky pro 2016 vydávané sdružením APEK.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Váš tým aPilot

Platební peněženka PaySec končí

6. květen 2016

Štítky
  • Platební brány
Téma
  • Update a změny

Platební peněženka PaySec končí.

PaySecČSOB oznámila, a postupně upozorňuje všechny svoje klienty, že její platební peněženka PaySec k 30.6.2016 končí. Přesný důvod zrušení služby neuvádí, ale dá se předpokládat, že je na vině malý zájem zákazníků.

Provozovatel upozorňuje stávající klienty aby své peníze nabité na PaySec utratili, darovali, převedli atp. Pokud na něm nějaké peníze v okamžiku zrušení služby budou, převede je zpět na účet z kterého bylo naposledy provedeno nabití. Více na webu PaySec.

Pokud máte tuto platební možnost na svém e-shopu, nezapomeňte ji nejpozději od 1.7. zrušit v nastavení plateb.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Váš tým aPilot

Nový XML feed pro Zboží.cz

13. duben 2016
Téma
  • Update a změny

Platforma aPilot je připravena na spuštění nového XML feedu zbožového srovnávače Zboží.cz.

Zboží.czJiž na konci léta 2015 avizované spuštění rozšířeného formátu XML feedu, které chystal zbožový srovnávač Zboží.cz, je konečně realitou! Systém aPilot je na nové vlastnosti feedu připravený.

Nový XML feed přináší provozovatelům e-shopů nové možnosti:

  • trvalejší párování díky unikátnímu identifikátoru produktu, který zabrání jeho odpárování v případě změny názvu nebo URL,
  • přesnější párování nabídek k produktům i v problematických kategoriích,
  • dva různé tagy k pojmenování nabídek,
  • podrobnější informace o skladové dostupnosti a termínech dodání zboží,
  • zpracování všech typů EAN kódů atd.

Obchodníkům, jejichž obchod dostatečně pokrývá určitý segment trhu, který zatím v databázi Zboží.cz chybí, nabízí možnost podílet se na rozšiřování produktové databáze.

Pokud již propojení aPilota a Zboží.cz používáte, nemusíte dělat vůbec nic, nový XML feed byl nasazen automaticky.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

Dárky k produktu na Heurece

21. listopad 2015

Štítky
  • Platba
Téma
  • Update a změny

Dejte vědět na Heuréce o dárcích nebo položkách, které nabízíte k produktu zdarma.

Heureka - nakupujte s přehledemImplementovali jsme do Heureka feedu nový tag <GIFT>, který obsahuje textový popis dárků nebo položek, které ve svém e-shopu nabízíte k danému produktu zdarma.

Limit pro délku názvu dárku je 250 znaků a v aPilotu ho můžete zadat na záložce zbožové srovnávače při editaci karty zboží. 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Milan Tuček

Ukončení provozu platební brány ČSOB

15. říjen 2015
Téma
  • Update a změny

K lednu 2016 ukončuje ČSOB provoz své stávající platební brány GP webpay.

K lednu 2016 banka ČSOB ukončuje provoz své stávající platební brány GP webpay. Ačkoliv své zákazníky informuje o snadnosti a bezplatnosti přechodu, platební brána je po technické stránce zcela nová a vyžaduje časově náročnou implementaci do e-shopu.

Propojení platformy aPilot s novou platební bránou ČSOB bude stát 7 500 Kč.

Nutno podotknout, že tato situace se netýká pouze platformy aPilot, ale i konkurenčních e-shopových systémů. V případě dotazů nás kontaktujte.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Tomáš Stejskal

Záložka „zbožové srovnávače“

2. srpen 2015
Téma
  • Update a změny

Vše pro optimalizaci karty zboží pro zbožové srovnávače jsme soustředili na jednom místě.

Protože se opět rozrostl rozsah informací odesílaných z aPilota do zbožových srovnávačů, rozhodli jsme se vše pro optimalizaci karty zboží soustředit na jednom místě, a proto vznikla záložka zbožové srovnávače.

Co zde můžete nastavit?

  • Názvy produktů optimalizované pro jednotlivé srovnávače, protože někdy může být potřeba pro zbožový srovnávač použít kvůli párování produktů jiný název než chcete používat v e-shopu,
  • hodnotu tagu <GIFT> na Heuréce, který obsahuje textový popis dárků k produktu,
  • custom labels pro Zboží.cz (karty zboží se stejným textem labelu vytvoří skupinu, které půjde v budoucnu na Zboží.cz hromadně nastavit cenu za proklik),
  • viditelnost karty zboží v jednotlivých srovnávačích.

Globální nastavení propojení se zbožovými srovnávači nadále zůstává na záložce Katalog/propojení.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

Více platebních bran

7. červen 2015
Téma
  • Update a změny

Nově jsme přidali možnost nastavení více platebních bran od jednoho provozovatele.

Reagovali jsme na přání uživatelů publikačního systému aPilot a implementovali možnost napojení na více účtů u jednoho provozovatele platební brány (GoPay, GP webpay apod.). Dosud aPilot umožňoval napojení pouze jednoho účtu z každé platební brány, což způsobovalo komplikace typicky v případě GoPay, kde se obvykle pro jednotlivé měny zakládají jednotlivé účty.

Nyní je tedy problém vyřešen a aPilot umožňuje napojení na prakticky libovolné množství platebních bran.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Dominik Fiala

Firmy.cz

15. červenec 2011

Štítky
  • Katalogy
  • Firmy.cz
  • SEO
Téma
  • Update a změny

Propojili jsme modul Katalog s placeným zápisem na firmy.cz, nyní můžete zvolit 5 karet zboží, které se budou ukazovat na detailu vaší firmy na firmy.cz.

Propojili jsme modul Katalog s placeným zápisem na firmy.cz, nyní můžete zvolit 5 karet zboží, které se budou ukazovat na detailu vaší firmy na firmy.cz.

Katalog a firmy.cz

Pokud nezvolíte žádnou kartu zboží, firmy.cz si automaticky vyberou 5 karet.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Miroslav Kovář

Kontrola uložení

19. červenec 2013
Téma
  • Update a změny

Kontrola na neuložení rozeditovaného formuláře. Pokud neuložíte provedené změny, aPilot se zeptá, zda chcete formulář opustit bez jejich uložení.


Kontrolní okno.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Zuzana Čapková

Rozšíření modulu Kalendář

11. duben 2013

Štítky
  • modul Kalendář
Téma
  • Update a změny

Rozšířili jsme modul Kalendář o mnoho nových funkcí…

Události

1) obecné

  • priorita – nadřazuje událost nad ostatní, které prioritu nemají žádnou nebo nižší (méně srdíček)
  • hlavička – nadpis, menu, titulek
  • meta – meta popisek a meta klíčová slova
  • pole pro popis s rozšířeným editorem

2) připojení

  • možnost připojení (obsah, katalog, přílohy, galerie, e-mail, video, anketa, komentáře, kalendář, …)

3) obrázky
Pozice obrázku:

  • titulka – obrázek se zobrazí při plném i zkráceném výpisu
  • titulka (zkrácený výpis) – zobrazí se pouze při zkráceném výpisu
  • titulka (plný výpis) – zobrazí se pouze při plném výpisu
  • záhlaví – obrázek se zobrazí při plném výpisu události.

Kategorie

  • možnost připojení (obsah, katalog, přílohy, galerie, e-mail, video, anketa, komentáře, kalendář, …)

Ukázka založení události s využitím nových funkcí


Založíme novou událost. 


Připojíme např. dotazový formulář („e-mail“).


Obrázky nahrajeme (ze svého PC) nebo vybereme (z „průzkumníku“) a nastavíme jim pozici.


Zobrazení na webu – zkrácený výpis. 


Zobrazení na webu – plný výpis (fotka s pozicí „záhlaví“, obrázek s pozicí „titulka“ a připojený „e-mail“).


Některé nové funkce je nutné zapracovat do šablon každého webu zvlášť. Pro změny nás kontaktujte.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Zuzana Čapková

Nová funkce Kalkulačka

18. říjen 2012
Téma
  • Update a změny

Kalkulačka umožňuje rychlé vytváření různých ceníků karet zboží. Funguje tak, že vyberete zdrojový ceník pro výpočet, zvolíte funkci (*, /, +, -, -%, +%), zadáte hodnotu a vyberete cílový ceník pro zápis. Po uložení se cílový ceník přepočte na požadované ceny.

Ukázka přepočtu ceny na eura (např. 1€ = 25 Kč):

Ukázka snížení ceny o 5%:

procenta

Další praktickou funkcí je zobrazení ceny (např. Na dotaz nebo Individuální):

zobrazení ceny

Ukázka karty s různým zobrazením ceny:

karta s ceníky

Cena zboží na webu pro zvýhodněného uživatele:

cena individuální na webu

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Zuzana Čapková

Inovovaný Sitemap.xml

3. říjen 2012
Téma
  • Update a změny

Sitemap.xml je soubor, který má napomoci internetovým vyhledávačům vyznat se na webové stránce. Pomáhá vyhledávacím robotům procházet stránky, které by byly jinak těžko dosažitelné. Nově dokáže exportovat neomezeně velký soubor, který si automaticky natahuje prodejné zboží z Katalogu. Články se v souboru zobrazí po zakliknutí „zobrazit v mapě serveru“ (v panelu „nastavení“ dole).

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Zuzana Čapková

Méně spamů ve Vaší schránce

19. září 2012
Téma
  • Update a změny

Změnili jsme typ a velikost písma pro "kapču" (opiš kód). Díky těmhle a dalším technickým změnám jsou formuláře odolnější vůči spamu. V praxi to znamená, že vám dojde méně nevyžádaných e-mailů s nesmyslnými texty.

 ukázka:

captchacaptchacaptcha

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Zuzana Čapková

Novinka v modulu Newsletter

10. září 2012

Štítky
  • modul Newsletter
Téma
  • Update a změny

Modul Newsletter má nový způsob odesílání. Nyní se zobrazuje "průběh odesílání", který se dá kdykoliv zastavit. Při dalším odeslání aPilot automaticky naváže na odesílání předešlé. Z důvodů omezení na
e-mailových službách (seznam.cz, a dalších) jsme snížili rychlost odesílání (jedna adresa za 1 vteřinu).

Průběh odesílání
"Průběh odesílání"

Zastavení odesílání"Zastavení odesílání"

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Zuzana Čapková

aPilot s Pohodou

3. září 2012

Štítky
  • Pohoda
Téma
  • Update a změny

PohodaPlatforma aPilot je nyní propojená s ekonomickým systémem Pohoda a umožňuje synchronizovat (přijímat a odesílat) objednávky, zboží s obrázky, parametry, kategorie a uživatele.

Pro další informace nás neváhejte kontaktovat na adrese web@pilot.cz.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Zuzana Čapková

aPilot na Heurece

28. srpen 2012

Štítky
  • Zbožové srovnávače
  • Heureka.cz
Téma
  • Update a změny

Heureka

Díky všem potřebným funkcím je nově aPilot plně podporovaným shop systémem české i slovenské Heureky!

Heureka je nákupní průvodce, který radí zákazníkům při výběru produktů. E-shopy hodnotí a doporučuje nejen podle různých kritérií, ale i podle spokojenosti samotných zákazníků. K tomu slouží:

Ověřeno zákazníky
Slouží k objektivnímu doporučení e-shopu. 10 dní po nákupu Heureka pošle zákazníkovi dotazník s otázkami, jak byl spokojený se službami a kvalitou zboží. Při kladných recenzích je e-shopu přidělen certifikát a je zobrazován nad ostatními, které ho nemají.

HeurekaPoint
Po doručení zboží na pobočku Uloženka.cz, dopravce HeurekaPoint zásilku vyzvedne a zaveze na jedno z výdejních míst (ČR, SR). Tam si zásilku zákazník vyzvedne. K získání služby je potřeba zaregistrovat e-shop do systému Uloženka.cz.

Měření konverzí
Instalací „Měření konverzí“ zoptimalizujete efektivitu zobrazování vašeho obchodu. Zjistíte, které produkty se vám nejvíce vyplácí a kde můžete získat ještě více zákazníků. Služba je zcela zdarma.

Dostupnostní XML soubor
Soubor slouží k informování zákazníků o aktuálním zboží ve skladu. Dostupnost zboží je pro zákazníka jedním z nejdůležitějších faktorů při rozhodování o nákupu v e-shopu.


Nastavení Heureky najdete v modulu Katalog/propojení/heureka.cz (heureka.sk).

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Zuzana Čapková

Neomezená velikost Sitemap.xml

28. srpen 2012
Téma
  • Update a změny

„Sitemap.xml“ je soubor, který má napomoci internetovým vyhledávačům vyznat se na webové stránce. Pomáhá vyhledávacím robotům procházet stránky, které by byly jinak těžko dosažitelné. Zobrazí se pouze stránky označené "pro mapu serveru" (v panelu „nastavení elementu“ dole).

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Zuzana Čapková

Novinka - propojení s Google Nákupy!

7. srpen 2012

Štítky
  • Zbožové srovnávače
  • modul Katalog
  • Google
Téma
  • Update a změny

Jeden ze způsobů, jak jednoduše nabízet produkty vlastního e-shopu potenciálním zákazníkům, je využít stále oblíbenější zbožové systémy (Heureka.cz, Zboží.cz, Jyxo.cz, ...). Novinkou platformy aPilot je propojení s Google Nákupy!
Získejte více zákazníků propojením vašeho e-shopu s Google Nákupy!

Máte zájem o nastavení zbožových systémů?

Kontaktujte nás na adrese web@pilot.cz.
Cena za propojení s jedním zbožovým systémem je 2 500 Kč.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Zuzana Čapková

Změna adres exportů pro zbožové systémy

2. srpen 2012

Štítky
  • modul Katalog
Téma
  • Update a změny

aPilot nově dokáže exportovat až 100 000 karet zboží pro zbožové systémy (zbozi.cz, heureka.cz, jyxo.cz). Adresy exportů, tzv. „feedů“, které obsahují všechny potřebné údaje o zboží, se nyní změnily. Nové adresy je zapotřebí nastavit ve zbožových systémech.

Nové adresy naleznete: 
aPilot / katalog / propojení / zbožový systém / feed zboží

Zákazníci, kterým zbožové systémy spravujeme, mají adresy již změněny. Staré adresy přestanou fungovat k 1.9.2012.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Zuzana Čapková

Vytváření vnitřních odkazů a jejich automatická oprava

12. červen 2012
Téma
  • Update a změny

aPilot nově umožňuje vytvářet vnitřní odkazy výběrem z článků nebo karet katalogu.

Postup jak na to:

Vytváření vnitřních odkazů
Označte text, na kterém bude odkaz, a klikněte na tlačítko „vložit/upravit odkaz“.

 

 

Vytváření vnitřních odkazů
Potom klikněte na tlačítko „procházet“.

 

 

Vytváření vnitřních odkazů
Vyberte odkud chcete odkaz vložit (např. záložku „karty“).

 

 

Vytváření vnitřních odkazů
Označte požadovaný řádek a klikněte na tlačítko „Použít“. Pro zrychlený výběr můžete použít dvojklik na příslušném řádku.

 

 

Vytváření vnitřních odkazů
Do pole „URL odkazu“ se automaticky vyplní potřebná adresa (včetně údaje o jazykové mutaci), kterou už jen potvrďte tlačítkem „Vložit“.

 

 

Vytváření vnitřních odkazů
Nyní jste vytvořili vnitřní odkaz bez nutnosti vyhledávání adresy na webu. 
Vše nezapomeňte uložit.

 

 

Další novinkou je automatická oprava vnitřních odkazů

Pokud přejmenujete článek nebo kartu, dojde k automatické opravě všech odkazů na tento článek či kartu. Tato oprava je ovšem možná jen u odkazů, které mají správný tvar (včetně údaje o jazykové mutaci, např. /cs/..., /en/...).

Nový způsob vkládání vnitřních odkazů vytváří vždy URL ve správném tvaru.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Zuzana Čapková

Pohodlnější práce s obrázky na kartě zboží

30. květen 2012

Štítky
  • Obrázky
  • modul Katalog
Téma
  • Update a změny

Na kartu zboží byla přidána záložka „obrázky“, která umožňuje nahrávat obrázky pouhým přetažením z plochy („drag and drop“). Při nahrávání se obrázky automaticky převedou na požadovaný formát (jpg, png). 

Pohodlnější práce s obrázky na kartě zboží - 1

Jděte na záložku „obrázky“.

Pohodlnější práce s obrázky na kartě zboží - 2 

Obrázky nahrajte přetažením do okna „přetáhněte obrázky sem“ nebo přes tlačítko „nahrát“.

Pohodlnější práce s obrázky na kartě zboží - 3

První obrázek se automaticky nastaví jako titulka. Pokud chcete jiný, označte jej a klikněte na tlačítko „titulka”.

Pohodlnější práce s obrázky na kartě zboží - 4

Vše nezapomeňte uložit.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Zuzana Čapková

Funkce připojení

24. duben 2012
Téma
  • Update a změny

Nově jsme přidali funkci připojení do modulu Obsah - kategorie a do modulu Katalog - strom a Katalog - kategorie.

Nové připojení

Nově jsme také přidali funkci „HTML“, která umožňuje vkládat libovolný HTML kód.

Nově jsme přidali funkci připojení do modulu Obsah - kategorie a do modulu Katalog - strom a Katalog - kategorie.

Nové připojení

Nově jsme také přidali funkci „HTML“, která umožňuje vkládat libovolný HTML kód.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Miroslav Kovář

Rychlejší aPilot

24. listopad 2011
Téma
  • Update a změny

Rychlost načítáníVydali jsme 2krát rychlejší verzi aPilot. V redakci je nové zobrazení vzhledu, díky kterému se jednotlivé sekce načítají rychleji.

Také jseme zrychlili načítání www stránek díky optimalizaci obrázků, která vytváří datově menší soubory. Nová verze se výrazně projeví svou rychlostí na mobilních telefonech.

Rychlost načítáníVydali jsme 2krát rychlejší verzi aPilot. V redakci je nové zobrazení vzhledu, díky kterému se jednotlivé sekce načítají rychleji.

Také jsme zrychlili načítání www stránek díky optimalizaci obrázků, která vytváří datově menší soubory. Nová verze se výrazně projeví svou rychlostí na mobilních telefonech.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Miroslav Kovář

EAN

31. říjen 2011
Téma
  • Update a změny

EANPřidali jsme do modulu Katalog (na editaci karty) nové políčko EAN, hned pod katalogovým číslem. EAN výrazně zlepšuje pozice ve zbožových systémech (heureka.cz, zboži.cz, ...).

 

EANPřidali jsme do modulu Katalog (na editaci karty) nové políčko EAN, hned pod katalogovým číslem. EAN výrazně zlepšuje pozice ve zbožových systémech (heureka.cz, zboži.cz, ...).

 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Miroslav Kovář

Minimální objednávka v e-shopu

4. říjen 2011
Téma
  • Update a změny

Nyní můžete, nastavit minimální hodnotu objednávky, tak aby jste zamezili objednávkám třeba za 50 Kč. 

Nyní můžete, nastavit minimální hodnotu objednávky, tak aby jste zamezili objednávkám třeba za 50 Kč. 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Miroslav Kovář

aPilot na facebooku!

4. říjen 2011
Téma
  • Update a změny

aPilot je na facebooku! Přidejte si nás přes tlačítko facebook like . Budete tak mít přístup k nejnovějším informacím z naší dílny. Děkujeme za každý hlas.

aPilot je na facebooku! Přidejte si nás přes tlačítko facebook like . Budete tak mít přístup k nejnovějším informacím z naší dílny. Děkujeme za každý hlas.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Miroslav Kovář

Průzkumník - Úpravy obrázků

21. září 2011

Štítky
  • Obrázky
Téma
  • Update a změny

Modul Průzkumník přináší pohodlnou editaci obrázků. Změna rozměrů, ořez, rotace a převod na černobílou. Vše velmi pohodlně a přímo ve Vašem prohlížeči. Tuto funkci již máte aktivovanou ve svém aPilotovi.

Modul Průzkumník přináší pohodlnou editaci obrázků. Změna rozměrů, ořez, rotace a převod na černobílou. Vše velmi pohodlně a přímo ve Vašem prohlížeči. Tuto funkci již máte aktivovanou ve svém aPilotovi.

Podívejte se na video, jak to celé funguje.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Miroslav Kovář

Správce souborů

29. srpen 2011
Téma
  • Update a změny

Nový systém pro nahrávání souborů a jejich editace, již nepotřebujete žádného FTP klienta. Správce souborů nahrazuje modul Průzkumník. Správce souborů přináší pohodlné a snadné uživatelské rozhraní které již znáte z ostatních modulů. Hromadné nahrávání souborů pohodlně drag & drop (přesunutím z plochy).

Nový systém pro nahrávání souborů a jejich editace, již nepotřebujete žádného FTP klienta. Správce souborů nahrazuje modul Průzkumník. Správce souborů přináší pohodlné a snadné uživatelské rozhraní které již znáte z ostatních modulů. Hromadné nahrávání souborů pohodlně drag & drop (přesunutím z plochy).

  • drag & drop nahrávání přímo z plochy
  • nahrávání více souborů najednou
  • hromadné mazání složek a souborů
  • možnost používání libovolné diakritiky
  • databázový záznam titulku, alternativního textu a popisu v devíti jazycích

Okno modulu Media Disk

Doporučený prohlížeč pro všechny funkce: Google Chrome, Safari, Firefox.
Internet Explorer nepodporuje funkce hromadného nahrávání a drag & drop.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Miroslav Kovář

Kupóny a bonusy v modulu Katalog

17. srpen 2011

Štítky
  • modul Katalog
Téma
  • Update a změny

Katalog přináší dva nové způsoby podpory prodeje zboží ve vašem e-shopu. Kupóny pro promoakce a bonusové (dárkové) zboží k objednávce se slevou nebo zdarma.

Katalog přináší dva nové způsoby podpory prodeje zboží ve vašem e-shopu. Kupóny pro promoakce a bonusové (dárkové) zboží k objednávce se slevou nebo zdarma.

Kupóny, poukazy

Vygenerované kupóny můžete rozeslat (rozdat) svým zákazníkům, kteří při objednávce zadají kód kupónu. Po zadání kupónu se jim strhne příslušná částka z hodnoty košíku.

 GrowUp money

foto: www.grow-up.cz

Bonusy, dárky

Jde o speciální druh zboží, který můžete nabídnou zákazníkovi za zvýhodněnou cenu nebo zdarma. Při dosažení určité hodnoty košíku dostane zákazník možnost výběru zboží se slevou nebo zdarma. Například při nákupu nad 2000 Kč dostane ručník zdarma apod.

Bonusy k objednávce

foto: www.sanomed.cz

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Miroslav Kovář

Změna EET pro platební karty od 1.3.2018

27. únor 2018
Téma
  • Update a změny

S potěšením vás informujeme, že na základě rozhodnutí Ústavního soudu ČR je k 1. březnu 2018 zrušena povinnost evidovat tržby vzniklé z online platby kartou.

Možnost evidovat trždy při všech platbách v e-shopech aPilot bude zachována.

Pokud tedy již nadále nechcete tržby z online plateb evidovat, stačí změnit nastavení platební podmínky v aPilot. V nastavení platební podmínky „platba kartou“ vypněte „platební účet“. Rádi Vám s tím pomůžeme.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Tomáš Stejskal
 

Štítky
  • bezpečnost (3)
  • Dodací podmínky (1)
  • e-mail (1)
  • Facebook (1)
  • Firmy.cz (1)
  • Google (1)
  • Heureka.cz (1)
  • Katalogy (1)
  • Marketing (1)
  • modul Doklady (1)
  • modul Kalendář (1)
  • modul Katalog (5)
  • modul Newsletter (2)
  • Obrázky (2)
  • Platba (6)
  • Platební brány (4)
  • Pohoda (1)
  • Právo (1)
  • SEO (2)
  • Slevomat.cz (1)
  • Slevové portály (1)
  • Zbožové srovnávače (2)

Téma
  • Update a změny
  • Marketing
  • Návody a postupy
  • Tipy a triky
  • Nové funkce

Pilot, v.o.s.

Šeránkova 311/4
616 00 Brno-Žabovřesky

telefon/fax: 549 215 474
mobil: 737 252 788
e-mail: web@pilot.cz


  • Facebook
  • Linkedin
  • Newsletter

Design studio Pilot

Naše grafické studio se specializuje na vytváření vizuálních stylů a prezentací větších i menších firem.

Pilot
  • Mapa serveru
  • Webdesign PILOT
  • Platforma aPilot
  • Mapa serveru
  • Webdesign PILOT
  • Platforma aPilot
  • © 2023 Pilot, v.o.s.