aPilot

  • Úvod
  • Chci aPilot!
  • Vlastnosti
  • Moduly
  • Blog
  • Ceník
  • Reference
  • O nás
  • Volná místa
  • Kontakt
  • GDPR
aPilot
menu

  • Úvod
  • Chci aPilot!
  • Vlastnosti
  • Moduly
  • Blog
  • Ceník
  • Reference
  • O nás
  • Volná místa
  • Kontakt
  • GDPR
  • +420549215474


  • aPilot
  • blog

aPilot bloguje

Vlastní pohledy

19. červen 2017
Téma
  • Nové funkce

Systém aPilot umožňuje vytvořit specifickou sestavu dat e-shopu s možností exportu do XLS nebo CSV pro další zpracování v externích aplikacích.

Vlastní pohledy vytváříme na míru dle individuálních požadavků daného e-shopu a jedná se o zpoplatněnou službu. V případě zájmu nás, prosím, kontaktujte.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

Export kontaktů newsletteru

8. červen 2017
Téma
  • Tipy a triky

Potřebujete dostat e-mailové adresy uživatelů, kteří se přihlásili k odběru newsletteru, do externího mailingového systému? Žádný problém, aPilot nabízí export dat do CSV v tomto rozsahu:

  • e-mailová adresa,
  • aktivní/neaktivní uživatel,
  • přihlášený/odhlášený uživatel,
  • skupiny newsletterů, do kterých je daný e-mail zařazen.

Stačí stisknout tlačítko Export na záložce Newsletter/kontakty... :-)

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

Roztočte Rondo!

20. květen 2017
Téma
  • Nové funkce

Dejte zákazníkům Vašeho e-shopu možnost vyhrát zajímavé ceny v internetové hře Rondo.

RONDORondo je program odměňování založený na zábavě. Vy se stanete partnerem Rondo, od kterého nakoupíte za zlomek hodnoty herní žetony, tzv. rondony. Těmi potom odměníte za nákup své zákazníky, kteří je vloží do hry. Na základě pravděpodobnosti a zvolené taktiky vyhrávají. Čím více rondonů mají, tím větší je jejich šance na výhru. Svým zákazníkům tak kromě zboží nabídnete také zážitek, díky kterému budou motivováni k dalším nákupům.

Více informací na Rondo.cz

Nastavení systému odměňování najdete v redakci aPilota na záložce Katalog/propojení/Rondo.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

Novinky ve zbožových srovnávačích

8. květen 2017
Téma
  • Marketing

Přinášíme Vám několik aktualit ze světa zbožových srovnávačů.

Zboží.czPřístup na Zboží.cz si mohou klienti od 3. 5. 2017 sjednotit pod jediný účet. „Chceme tím našim klientům usnadnit správu všech služeb. Pod jedním přihlášením tak bude možné přistupovat nejen na Zboží.cz, ale také třeba na Firmy.cz či Sklik.cz. Nově bude možné také udělovat přístupové role a práva například agenturám či brigádníkům,“ představuje hlavní klady Milan Šmíd, manažer Zboží.cz.

Celý článek

HeurekaNově se na detailu produktu na Heurece, v záložce Specifikace, zákazníkům objeví důležité dokumenty, které s produktem souvisí. Jedná se především o návody k použití, manuály, montážní informace a další dokumenty. „Zákazníkům chceme přidat další službu, která jim online nakupování zpříjemní a usnadní. Je příjemné mít všechny důležité informace na jednom místě – návody tak najdou zákazníci vedle srovnání cen na záložce Specifikace, kde jsou klíčové parametry daných produktů,“ říká Martin Humpál, produktový manažer nákupního rádce Heureka.cz. Dokumenty Heureka získává přímo od samotných výrobců produktů.

Celý článek

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

Upomínky

2. květen 2017
Téma
  • Tipy a triky

Rozšířili jsme aPilot o funkci, která Vám pomůže vyřídit všechny objednávky bez zbytečných prostojů.

Upomínky na objednávky najdete v modulu „Katalog“ na záložce „Objednávky“. Nastavte si je podle Vašich interních požadavků na lhůty pro odbavení objednávek a nechejte si zasílat upozornění na objednávky, které ve stanovených termínech zpracovány nebyly. 

Upozornění na objednávky

Na uvedeném příkladu se každý den v 7:00 hodin odešle na e-mail jan.novak@gmail.com informace o objednávkách, které jsou ve statusu Nová objednávka déle naž 24 hodin.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

Dodací podmínky pro Google Nákupy

19. duben 2017
Téma
  • Marketing

Přidali jsme do aPilota výběr dodacích podmínek, které mají být dostupné ve feedu pro Google Nákupy.

Google ShoppingGoogle Merchant Center bere primárně v úvahu cenu dopravy, která je odesílána ve feedu v atributu doprava (shipping). Pokud je možností dopravy více, vybere tu nejlevnější a její cenu zobrazí ve službě Google Nákupy. Tak někdy docházelo k tomu, že se zde zobrazovala možnost doručení zdarma, což byla cena uvedená u osobního odběru. Toto bylo jednak matoucí pro zákazníky, navíc také v rozporu s pravidly služby Google Nákupy.

Nyní je tedy možné na záložce Katalog/propojení/Google Shopping nevhodné dodací podmínky z feedu pro Google Nákupy vyloučit.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

GLS ParcelShop

7. duben 2017
Téma
  • Nové funkce

S aPilotem nyní můžete nabídnout Vašim zákazníkům odběr zboží v ParcelShopech společnosti GLS.

GLSChcete-li využívat služeb dopravce GLS, musíte u něj nejprve provést registraci. Více informací najdete na webu GLS.

V aPilotu na záložce Katalog/propojení/GLS vyberete pobočky, na které chcete zboží posílat. Můžete zde také aktivovat automatické povolení přidaných poboček (pokud GLS zřídí nový ParcelShop, přidá se automaticky do Vámi povolených poboček).

Pokud na dodací podmínce zvolíte typ doručení GLS ParcelShop, nabídnou se Vašim zákazníkům při výběru této pobočky Vámi povolené pobočky sítě ParcelShop.

GLS ParcelShop

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

Skladové příjemky a výdejky

15. březen 2017
Téma
  • Nové funkce

Přidali jsme do aPilota rozhraní pro snadné naskladnění nebo vyskladnění zboží pomocí příjemek a výdejek.

Tuto novou funkci najdete v modulu „Katalog“ na záložce „příjemka/výdejka“. Pomocí ní můžete snadno přidat zboží na sklad nebo odebrat zboží ze skladu a na jednom místě měnit počty kusů na jednotlivých kartách zboží.

Postup je jednoduchý:

  1. vytvoříte doklad
  2. přidáte položky do dokladu
  3. potvrdíte naskladnění / vyskladnění 

Přidávat položky do dokladu je možno ručně...

Přidání položek do dokladu

... nebo předvyplněním z CSV souboru.

Import

Detailní informace o fungování příjemek a výdejek najdete v manuálu.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

Složka private

9. únor 2017
Téma
  • Tipy a triky

Do redakce aPilota si nyní můžete uložit i data, u kterých si nepřejete, aby byla dostupná z internetu.

Do Průzkumníka jsme přidali složku private. Data v této složce nejsou volně dostupná z internetu, pouze z redakce aPilota. Je tedy možno ji využít pro uložení neveřejných souborů.

Složka private

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

EET – evidence tržeb pro e-shopy

3. únor 2017
Téma
  • Nové funkce

Nový modul Platby platformy aPilot slouží k evidenci plateb objednávek provedených v modulu Katalog i jiných přijatých plateb a je určený zejména pro obchodníky, kteží jsou podle Zákona o evidenci tržeb povinni evidovat tržby přes EET.

Modul aPilot Platby umožňuje:

  • automatickou evidenci plateb provedených přes online platební brány,
  • zasílání účtenek zákazníkovi e-mailem,
  • manuální evidenci tržeb z administrace e-shopu (např. při platbě v hotovosti na prodejně),
  • pohodlné storno evidovaných tržeb (např. v případě reklamace objednávky),
  • evidenci tržeb více poplatníků v rámci jednoho e-shopu,
  • automatický přepočet tržeb provedených v cizí měně dle aktuálního kurzu ČNB.

Chcete také modul Platby používat? Kontaktujte nás. 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

Složka Nezařazeno

25. leden 2017
Téma
  • Update a změny

Vychytávka pro e-shopy, které pro naplnění skladů používají import zboží.

Při importu zboží se může stát, že se některé karty nezařadí do stromu, protože například daná větev stromu v aPilotu neexistuje. Abychom Vás ušetřili složité kontroly, přidali jsme do aPilota složku Nezařazeno, do které se uloží všechny karty zboží, které se při importu nepodařilo zařadit do stromu. Z ní potom můžete karty zboží do stromu zařadit ručně.

Složka Nezařazeno

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

Vylepšený editor textů

3. listopad 2016
Téma
  • Update a změny
  • Nové funkce

Aktualizovali jsme WYSIWYG editor, přichází nové funkce, základní funkčnost zůstává stejná. Nová verze přináší řadu vylepšení, např. formátování vloženého textu z MS Word, nebo předvídatelnější chování při tvorbě seznamů.

Aktualizovali jsme WYSIWYG editor (editace textů článků, popisů zboží, ...). Mění se vzhled a přichází nové funkce, základní funkčnost zůstává stejná. Nová verze přináší řadu vylepšení, např. formátování vloženého textu z MS Word, nebo předvídatelnější chování při tvorbě seznamů. Využíváte-li formátování vlastními styly, najdete tuto volbu nově v menu „Formáty / Vlastní styly“.

Výraznou novinkou je možnost využití šablon. Pokud často vkládáte do editoru stejný obsah (např. tabulku velikostí, parametrů, ...), můžete takovou tabulku uložit do šablony a pak ji opakovaně používat jedním kliknutím.

Rádi Vám s šablonami pomůžeme. Napište nám na web@pilot.cz, připravíme šablonu a umistíme jí do Vaší administrace aPilot.

Na obrázcích je porovnání nové (nahoře) a předchozí verze editoru (dole).

Snímek obrazovky 2016-11-02 v 17.20.04

Snímek obrazovky 2016-11-02 v 16.48.31

 Pokud narazíte na problém s používáním nového editoru, napište nebo zavolejte.

 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Dominik Fiala

Rozšířená práce se slevovými kupóny

29. září 2016
Téma
  • Update a změny

Platformu aPilot jsme obohatili o důmyslnější práci se slevovými kupóny: podrobnější správa jejich vystavování, možnosti uplatnění i přehledu jejich použití.

Nejdůležitější novinkou je možnost omezit uplatnění slevového kupónu v objednávce dle hodnoty košíku. Lze nastavit částku od i do nebo pouze jednu z nich a to včetně nebo bez DPH. Nastavuje se v Katalog / Slevy / Kupóny skupiny, kde se řídí i ostatní podmínky uplatnění kupónů.

V případě, že zákazník chce uplatnit slevový kupón omezený hodnotou košíku, kterou nesplňuje, jej e-shop na toto upozorní hláškou zobrazenou na následujícím snímku. E-shop také kontroluje, zda zákazník kupón jednou k objednávce nepřiložil a následně hodnotu košíku neponížil pod limit uplatnění kupónu. V takovém případě e-shop kupón z objednávky automaticky odejme.

Na základě hodnoty objednávky dále funguje automat slevových kuponů, který zákazníkům generuje kupóny automaticky na základě dříve provedených objednávek. Zde jsme také doplnili volbu včetně / bez DPH. Tuto využijí převážně e-shopy prodávající zboží ve více sazbách DPH.

Mezi poslední novinky v administraci slevových kupónů patří detail slevového kupónu. Proklik na detail je modrou šipkou z přehledu kupónů a nejdůležitější informací jsou odkazy na objednávky, ve kterých byl kupón uplatněn a na základě které objednávky byl kupón vystaven, pokud jej vygeneroval automat.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Váš tým aPilot

Přímé napojení s Ecomail.cz

9. srpen 2016
Téma
  • Marketing
  • Návody a postupy
  • Nové funkce

aPilot je nově propojen se Ecomail.cz službou pro inteligentní e-mail marketing, která vám umožní jednoduše vytvářet a rozesílat e-mailovou kampaň, spravovat vaši databázi kontaktů a sledovat výsledky odeslaných kampaní.

Pro propojení nejdříve potřebujeme získat API klíč pro sloučení aPilota s Vaší účtem na Ecomail.cz - najdeme ho ve Správě účtu & události na kartě Integrace.

Nastavení propojení aPilot s Ecomail naleznede v administraci aPilot v modulu „Katalog“ na záložce „Propojení“ v levém panelu v sekci „Ostatní“.

Vložte zkopírovaný API klíč, do políčka jazyku vložte ID seznamu kontaktů z Ecomail, odpovídající danému jazyku (pokud používáte více než jeden jazyk, je nutno pro každý z nich vytvořit v ecomail zvlášť seznam kontaktů). Pomocí checkboxů nastavte požadované chování a od teď se vám budou kontakty vašich zaregistrovaných uživatelů atomaticky přenášet do Ecomail, odkud můžete rozesílat newslettery.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Váš tým aPilot

Zboží.cz mění specifikaci XML feedu

1. srpen 2016
Téma
  • Update a změny

Od 1.8.2016 změnilo zboží.cz specifikace XML feedu svého zbožového srovnávače. S aPilot se nemusíte bát, náš feed všechny nové specifikace splňoval s předstihem.

Zboží.czInformovalo o tom s předstihem své klienty prostřednictvím e-mailu. Připravilo i online validátor feedů, kde je možné si ověřit, zda zbožový feed splňuje všechny nové požadavky a neobsahuje chyby (odkaz na konci článku).

Náš defaultní XML feed systému aPilot je v pořádku. Testovali jsme ho už před nějakou dobou, abychom mohli případné problémy řešit s předstihem, ale nakonec se ukázalo, že je v pořádku a není potřeba v něm nic měnit. Jediný problém který mohl nastat byl při použití modifikovaného feedu s úpravami zákazníkovi na míru, ale ani tam (kromě dvou případů) nebylo nutné nic upravovat.

I přes to ale doporučujeme si feed validátorem zkontrolovat. Může se stát, že v něm naleznete chyby způsobené daty v katalogu (nastavení, nepovolené znaky, chybějící obrázky atp.). Pokud by něco takového nastalo a nevěděli byste si s opravou rady, neváhejte nás kontaktovat.

Online validátor nového XML feed pro zboží.cz

 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Váš tým aPilot

Od 1. 5. 2016 platí nová právní úprava vyžadující změnu VOB

6. květen 2016

Štítky
  • Právo
Téma
  • Update a změny

Nová právní úprava vyžaduje změnu obchodních podmínek.

1. 5. 2016 vešla v platnost nová právní úprava, týkající se úpravy všeobecných obchodních podmínek všech e-shopů.

Nová právní úprava ukládá všem podnikatelům, kteří uzavírají kupní smlouvy se spotřebiteli, nebo jim poskytují služby, povinnost informovat spotřebitele o možnosti mimosoudního řešení sporů a o subjektu na který se v těchto případech obracet. Orgánem pro řešení většiny sporů je Česká obchodní inspekce (kromě oblasti finančních služeb, poštovních služeb, elektronických komunikací a vybraných energetických odvětví).

Od 1.5.2016 tedy všechny e-shopy mají povinnost o možnosti mimosoudního řešení sporů informovat spotřebitele a odpovídající informace uvádět ve svých všeobecných obchodních podmínkách.

Pokud jste tak ještě neučinili, máte nejvyšší čas požadovanou změnu VOB provést. Vodítkem pro Vás mohou být i Vzorové obchodní podmínky pro 2016 vydávané sdružením APEK.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Váš tým aPilot

Platební peněženka PaySec končí

6. květen 2016

Štítky
  • Platební brány
Téma
  • Update a změny

Platební peněženka PaySec končí.

PaySecČSOB oznámila, a postupně upozorňuje všechny svoje klienty, že její platební peněženka PaySec k 30.6.2016 končí. Přesný důvod zrušení služby neuvádí, ale dá se předpokládat, že je na vině malý zájem zákazníků.

Provozovatel upozorňuje stávající klienty aby své peníze nabité na PaySec utratili, darovali, převedli atp. Pokud na něm nějaké peníze v okamžiku zrušení služby budou, převede je zpět na účet z kterého bylo naposledy provedeno nabití. Více na webu PaySec.

Pokud máte tuto platební možnost na svém e-shopu, nezapomeňte ji nejpozději od 1.7. zrušit v nastavení plateb.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Váš tým aPilot

Nový XML feed pro Zboží.cz

13. duben 2016
Téma
  • Update a změny

Platforma aPilot je připravena na spuštění nového XML feedu zbožového srovnávače Zboží.cz.

Zboží.czJiž na konci léta 2015 avizované spuštění rozšířeného formátu XML feedu, které chystal zbožový srovnávač Zboží.cz, je konečně realitou! Systém aPilot je na nové vlastnosti feedu připravený.

Nový XML feed přináší provozovatelům e-shopů nové možnosti:

  • trvalejší párování díky unikátnímu identifikátoru produktu, který zabrání jeho odpárování v případě změny názvu nebo URL,
  • přesnější párování nabídek k produktům i v problematických kategoriích,
  • dva různé tagy k pojmenování nabídek,
  • podrobnější informace o skladové dostupnosti a termínech dodání zboží,
  • zpracování všech typů EAN kódů atd.

Obchodníkům, jejichž obchod dostatečně pokrývá určitý segment trhu, který zatím v databázi Zboží.cz chybí, nabízí možnost podílet se na rozšiřování produktové databáze.

Pokud již propojení aPilota a Zboží.cz používáte, nemusíte dělat vůbec nic, nový XML feed byl nasazen automaticky.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

Google Nákupy – nová povinnost uvádět kód EAN a značku

19. únor 2016
Téma
  • Marketing

V roce 2015 začaly Google Nákupy vyžadovat kódy EAN u produktů ze seznamu vybraných značek. Od 16. května 2016 budou vyžadovat zadávání platných kódů EAN a odpovídající značky u všech nových produktů, které mají kód EAN od výrobce přiřazený.

Jako důvody k tomuto kroku Google uvádí lepší identifikaci zboží a s ní spojenou větší viditelnost produktů, lepší cílení reklamy nebo zvýšení míry konverze.

Doporučujeme tedy kód EAN a značku u všech produktů, které nabízíte přes Google Nákupy, začít doplňovat již dnes. Upozornění na položky, které je potřeba upravit, najdete v Google Merchant Center na záložce Diagnostika.

Kde vyplnit EAN a značku v aPilotu?

Pole EAN najdete na záložce obecné při editaci karty zboží. V případě, že je zde vyplněné i pole ISBN, bude ve feedu pro Google Nákupy uvedeno ISBN.

Jako značka bude ve feedu pro Google Nákupy uvedena hodnota kategorie, která byla označena jako výrobce na záložce Katalog/databáze/výrobce. Tuto hodnotu nastavíte na záložce parametry při editaci karty zboží.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman

Změna řazení nabídek e-shopů na Heurece

8. únor 2016
Téma
  • Marketing

Od 8. 1. 2016 upravila Heureka logiku řazení nabídek e-shopů v detailu produktu.

Heureka - nakupujte s přehledemV případě, že mají nabídky e-shopů v detailu produktu stejnou cenu, jsou dnes řazeny podle následujících kritérií:

  • košíkovost – zapojení e-shopu do Heureka Košíku
  • skladovost – skladová dostupnost produktů
  • celkové hodnocení e-shopu
  • počet uživatelských hodnocení
  • certifikát Ověřeno zákazníky
  • certifikát Autorizovaný prodejce

Dříve Heureka řadila nabídky se stejnou cenou podle toho, jak na ně uživatelé klikali (čím více prokliků, tím vyšší umístění). Aktuální systém nabízí provozovatelům e-shopů více možností, jak pozice na Heurece ovlivnit.

Co dělat pro co nejvyšší pozice na Heurece?

  1. Zvažte zapojení e-shopu do Heureka Košíku, protože zvláště ve vysoce konkurenčních segmentech by mohlo být pomyslným jazýčkem na vahách.
  2. Minimalizujte dodací dobu – nikdo dnes nechce zbytečně čekat a dostupnost zboží skladem se stává v podstatě standardem.
  3. Nabízejte kvalitní zboží a související servis, dodržujte dodací lhůty, komunikujte se zákazníky. Ti se vám potom odmění pozitivním hodnocením, což neoddělitelně souvisí s certifikátem Ověřeno zákazníky.
  4. Zkuste motivovat zákazníky k napsání recenze například ve formě drobné slevy na další nákup apod.
  5. Pokud jste prodejcem určité značky, můžete se pokusit získat certifikát Autorizovaný prodejce. Jedná se o placenou službu, kdy certifikát může uhradit značka, která také vybírá obchody, které certifikát dostanou, nebo prodejce, který doloží smlouvu o selektivní distribuci a hradí 2000 Kč měsíčně.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail
 
  • Pavel Rejman
strana
  • předchozí
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • další
 

Štítky
  • bezpečnost (3)
  • Dodací podmínky (1)
  • e-mail (1)
  • Facebook (1)
  • Firmy.cz (1)
  • Google (1)
  • Heureka.cz (1)
  • Katalogy (1)
  • Marketing (1)
  • modul Doklady (1)
  • modul Kalendář (1)
  • modul Katalog (5)
  • modul Newsletter (2)
  • Obrázky (2)
  • Platba (6)
  • Platební brány (4)
  • Pohoda (1)
  • Právo (1)
  • SEO (2)
  • Slevomat.cz (1)
  • Slevové portály (1)
  • Zbožové srovnávače (2)

Téma
  • Update a změny
  • Marketing
  • Návody a postupy
  • Tipy a triky
  • Nové funkce

Pilot, v.o.s.

Šeránkova 311/4
616 00 Brno-Žabovřesky

telefon/fax: 549 215 474
mobil: 737 252 788
e-mail: web@pilot.cz


  • Facebook
  • Linkedin
  • Newsletter

Design studio Pilot

Naše grafické studio se specializuje na vytváření vizuálních stylů a prezentací větších i menších firem.

Pilot
  • Mapa serveru
  • Webdesign PILOT
  • Platforma aPilot
  • Mapa serveru
  • Webdesign PILOT
  • Platforma aPilot
  • © 2019 Pilot, v.o.s.